Verslag van de dagtocht naar Dalfsen, Harderwijk en Elburg.
Wij vertrokken 8.05 uur vanaf het parkeerterrein aan de Tussendiepen en na een goede rit komen we aan bij restaurant Madrid waar we getrakteerd worden op een lekker bakje koffie met gebak.
Na de koffie zijn we naar de expositieruimte van Madrid gegaan waar we eerst een video presentatie te zien kregen over de Nachtwacht. Schilder Jan van der Horst heeft de Nachtwacht van Rembrandt nageschilderd op ware grootte (390 x 480 cm), wat het bekijken zeer de moeite waard was. Bijzonder was ook de Nachtwacht gecreëerd d.m.v. diamond painting (153600 steentjes).
Vanwege het broedseizoen was de route over de Holterberg niet mogelijk, onze chauffeur Doede heeft een mooie route over de Sallandse heuvelrug gereden.
Onze chauffeur Doede heeft langs de route veel wetenswaardigheden verteld over de omgeving, landhuizen, kastelen, ijstijd, stuwwallen enz. Voor wie geluisterd heeft is de geschiedenis weer wat opgefrist.
In Heino hebben we een rondje om de kerk gedaan hier staat nl. de Nicolaaskerk (1867) op de rotonde.
Via Olst en Wijhe reden we langs de IJssel naar Deventer op weg naar ons lunchadres “KriebelZ” in Terwolde.
We hebben hier van een heerlijke lunch genoten en daarna via een mooie route over de Veluwe naar Harderwijk. Veel zwanen gezien tijdens de vaartocht naar Elburg.
Helaas was er geen tijd om Elburg te verkennen en zijn we direct doorgegaan naar Giethoorn via Zwolle, Hasselt en Zwartsluis voor het diner in Hollands Venetië.
Iets na achten hebben we de terugreis aanvaard en waren we om 21.00 uur weer in Drachten na een mooie reis met prachtig weer.
Met dank aan de organisatie en de chauffeur.
Jan en Hillie Boers
Onderstaand berichtje en foto kregen wij toegestuurd door mevr. Hogeveen.
Wij kregen als eerste een advocaatje met slagroom. Later werden ook anderen voorzien van een advocaatje, maar veel grotere glazen. Als grap zeiden we tegen de serveerster: “Dat is niet eerlijk” .Dat vond zij ook wel. Daarom kregen wij deze toegift. Wij vonden het een schitterende grap.
Met vriendelijke groet,
Mevr. G. Hogeveen-Kooistra