Skip to main content

Verslag van de verrassingstocht van woensdag 5 oktober 2022

Het was weer zover, de verrassingstocht!

Ook deze keer waren er ongeveer 90 personen die zich hadden opgegeven. Op het laatste moment heeft toch nog een aantal personen afgezegd, zodat we met 82 personen, verdeeld over twee bussen op pad gingen.
Iedereen stond weer goed gemutst bij de bushalte (Phillips terrein) op de Bussen A en B te wachten. Om 8.15 uur zat iedereen in de bus en konden we vertrekken vanaf het Philips terrein, richting Heerenveen. Tineke onze chauffeuse hield de spanning er in door steeds wat hints te geven naar het uiteindelijke reisdoel, dus wisten we al gauw dat het in ieder geval Utrecht werd. Onderweg vertelde ze met mooie verhalen waar we langs reden en wat we allemaal zagen .
Bij Lemmer de Noordoostpolder in, langs Emmeloord. Op de Ketelbrug zagen we vele windmolens grote en kleine in aanbouw, rechts in de verte konden we Urk zien.
Bij het knooppunt bij Almere vertelde Tineke een leuk weetje: Inbrekers hadden onder één van de olifanten hun gestolen buit verstopt, die later door de politie werd teruggevonden.

Ons einddoel was Leerdam.

We reden verder langs Utrecht en Amsterdamrijnkanaal. Ons einddoel was Leerdam waar we 10.30 uur aankwamen en een rondvaartboot van Rederij Leerdam op ons lag te wachten, het was een lange zit! De bus kon vlakbij de boot parkeren, dus even lopen en benen strekken zat er niet in.

Aan boord werden we voorzien van koffie/thee en appeltaart.

Het duurde niet lang dat iedereen een mooi plekje op de boot had gevonden, je kon beneden en boven zitten en al gauw waren we voorzien van koffie
met lekkere appeltaart en ondertussen was de boot los en voeren we langs de Linge langs pittoreske plekjes en vele fruitbomen, dorpen en een stadje met scheve toren.
Ook werd de lunch aan boord geserveerd diverse broodjes, kroketten en salade met drinken erbij.

Het weer was goed, dus op achterdek kun je ook buiten zitten.

Na de lunch kon men even bewegen en een praatje maken met collega’s en medereizigers. Het weer viel best mee, dus we konden we nog heerlijk buiten op het dek zitten. De reis over de Linge duurde totaal 4 uur.

Op weg naar ons dineradres gingen we langs een toeristische route
Om 15.00 uur weer in Leerdam aangelegd en gingen we gelijk weer in de bus.
De terugreis was een mooie toeristische route, langs en over de Utrechtseheuvelrug, langs vliegtuigmuseum in Soesterberg, Paleis Soestdijk.
Om 18.00 uur kwamen we in Tollebeek aan bij restaurant de Goede Aanloop waar we weer heerlijk hebben gegeten!
Om 20 uur zaten we voldaan weer in de bus naar huis, onderweg werd chauffeuse Tineke bedankt voor de veilige reis en mooie verhalen
en EHBO er Iekje voor de goede zorgen. In de andere bus werd chauffeur Doede eveneens bedankt en EHBO er Boele voor zijn bijdrage aan deze tocht.
Om 20.45 uur weer terug bij Philips en iedereen naar huis ging, weer met regen en harde wind.

Al met al weer een prachtige en goed verzorgde reis waarvan iedereen weer heeft genoten!

Dankjewel bestuur en organisatie van Kontakt.