Skip to main content

Verslag van de dagtocht Emden/Greetsiel,

Woensdag 3 mei vertrokken we om 8.20 uur met een bus van Paulusma richting Emden. Wij hadden er zin in!
De reis ging via Groningen en bij Bad Nieuweschans gingen we de grens over. Even na tienen arriveerden we in Emden bij Hotel/Restaurant Goldener Adler. Daar hebben we genoten van koffie en een heerlijk stuk Apfelstrudel met slagroom. Toen was het tijd voor een "Kleine Havenfahrt" in de binnen haven van Emden. Aan boord was een hele enthousiaste ‘vaar’ gids die ons alles vertelde over deze binnenhaven.
Tegen 12.00 uur meerden we weer aan. Nu was er nog een half uurtje tijd om even Emden in te gaan. Om 12.30 uur was iedereen weer aanwezig in restaurant Goldener Adler. Waar voor iedereen een heerlijke lunch klaar stond.
Met een goed gevulde buik gingen we weer in de bus op weg naar het sfeervolle vissersplaatsje Greetsiel. Daar kon iedereen op eigen gelegenheid genieten van het mooie haventje, de traditionele Teestuben of het eten van een heerlijk ijsje.
Om 16.00 uur stapten we weer in de bus en vervolgden de tocht met een toeristische route door Ost-Friesland waar we de plaatsen Wirdum, Loppersum en Suurhusen tegen kwamen. De Hervormde kerk werd in Suurhusen op een ‘warft’ gebouwd en geniet door de scheve toren grote internationale bekendheid. In het Guinness Book of Word Records staat deze kerktoren vermeld als de scheefste toren ter wereld.
Even na vijven arriveerden we in Rhede (Ems) waar we in Gasthof Prangen hebben genoten van een heerlijk diner!!
Richting half acht vervolgden we onze terugreis naar Drachten. Precies om half negen waren we weer op het Philipsterrein.
Bert onze buschauffeur/reisleider heeft ons tijdens de hele reis voorzien van smaakvolle informatie van de omgeving etc.!
We kunnen terug kijken op een prachtige en goed georganiseerde dagtocht!